20 Νοε 2014

Drei Professoren, Vaterland verloren

Που θα πει: Καθηγητές τρεις και εχάθη η πατρίς – Το κλέβω, του Μπίσμαρκ είναι – Και ταιριάζει γάντι στην 'καθαρή', 'τεκμηριωμένη' και απαρερμήνευτη σκέψη του βασικού συνεργάτη του Σταύρου Θεοδωράκη, κ. Σταύρου Τσακυράκη – Ο οποίος επιμελείται και προτείνει (τραγικές) αλλαγές στο κορυφαίο κείμενο του Έθνους, το Σύνταγμα – Τρομάρα του, δεν μπορεί να γράψει με σαφήνεια ένα κείμενο δυο αράδων, για την ιθαγένεια μιας αλβανιδούλας!

Γράφει ο Θάνος Τάκης

  
Χθες και σήμερα, δόθηκε έμφαση σε παλαιότερη σκέψη και πρόταση ενός εκ των επιφανών στελεχών του Ποταμιού και βασικού συνεργάτη του Σταύρου Θεοδωράκη, καθηγητή Συνταγματικού δικαίου κ. Σταύρου Τσακυράκη.

Σε αυτήν υπάρχει η ιδέα να καταργηθεί από το Σύνταγμα ο όρος «έθνος». Γράφει στο πόνημά του ο Herr Professor: «Απαλείφεται από την παράγραφο 3 η αναφορά στο «Έθνος», η οποία, χωρίς να προσθέτει τίποτα το ουσιαστικό στη συνταγματική ρύθμιση, είναι ικανή να δημιουργήσει σύγχυση και παρερμηνείες, στο μέτρο που αντιδιαστέλλει (ατυχώς) την εθνική με τη λαϊκή κυριαρχία».

Δεν επιθυμώ να σχολιάσω την πρότασή του – χαμένες θα πάνε οι λέξεις.

Εφόσον όμως αναφέρεται σε συγχύσεις και παρερμηνείες, επιθυμώ όμως να αναφερθώ και να αναδείξω την σχολαστικότητα και τον καθαρό λόγο που δίχως άλλο θεωρεί ότι ο ίδιος διαθέτει και κομίζει στην νέα πολιτική σκηνή.

Σήμερα, στον προσωπικό του ιστότοπο, ο Τσακυράκης δημοσίευσε κείμενο για την Ε.Κ., η οποία όπως μας ενημερώνει, είναι μια νεαρή Αλβανίδα. Ας διαβάσουμε τις σκέψεις του, απαρερμήνευτα:

«Γιατί η Ε.Κ. ανήκει σε αυτή εδώ τη χώρα»

Σήμερα, την ίδια μέρα που ο Ομπάμα αναμένεται να ανακοινώσει μέτρα για τη νομιμοποίηση εκατομμυρίων μεταναστών που ζουν παράνομα στις ΗΠΑ, έγινε γνωστή η νέα ρύθμιση για την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας από αλλοδαπούς. Η νέα ρύθμιση ήταν αναγκαία μετά την απόφαση του ΣτΕ, η οποία έκρινε αντισυνταγματικό το νόμο Ραγκούση που ρύθμιζε ικανοποιητικά το θέμα. Δεν έχει σημασία να επαναλάβω την κριτική που έχω ασκήσει σε μια απόφαση, η οποία θεωρώ ότι διεκδικεί τα πρωτεία της πλέον λανθασμένης νομικά και αυθαίρετης δικαστικής απόφασης της μεταπολίτευσης. Σημασία έχει να επαναλάβω ότι η απόφαση αυτή έκλεισε το δρόμο για πολιτογράφηση σε ορισμένους από τους καλύτερους νέους αυτής της χώρας».

Πρώτη παύση εδώ. 

Ο κ. Καθηγητής αγωνιά για την πολιτογράφηση των καλύτερων νέων της χώρας (για εκείνον οι μετανάστες) και μέμφεται το ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικό τον τραγικό Νόμο Ραγκούση περί ιθαγένειας. Περίεργο, δεν μοιάζει να αγωνιά για την (αναγκαστική) πολιτογράφηση δεκάδων χιλιάδων ελληνόπουλων που ξενιτεύονται αγεληδόν μήπως και βρουν την τύχη τους σε ξένες χώρες. Την δε δικαστική απόφαση θεωρεί ως την πλέον λανθασμένη νομικά και αυθαίρετη της μεταπολίτευσης. Προσέξτε: είναι καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου με επαρκή ηλικία και αυτήν την απόφαση ξεχωρίζει ως το κορυφαίο λάθος της δικαστικής εξουσίας τα τελευταία 40 χρόνια. Δεν βρίζουμε, μετράμε μέχρι το εκατό και πάμε παρακάτω:

«Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση της Ε.Κ., η οποία γεννήθηκε το 1991 στην Κορυτσά της Αλβανίας. Το 1999, σε ηλικία οκτώ χρονών, εγκαταστάθηκε με τους γονείς και τα τρία αδέλφια της στην Ελλάδα. Πήγε στο δημοτικό και αμέσως άρχισε να μαζεύει διακρίσεις για τις επιδόσεις της. Το 2009 αποφοίτησε από το Λύκειο με άριστα και συνέχισε τις σπουδές της στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σήμερα «χρωστά» τέσσερα μαθήματα για να πάρει πτυχίο. Οι γονείς εργάζονται, οι δύο αδερφές είναι φοιτήτριες και ο αδερφός της μαθητής του Λυκείου. Μετά την απόφαση του ΣτΕ, η Ε.Κ. δεν μπορούσε να πάρει την ελληνική ιθαγένεια. Χωρίς ιθαγένεια αφενός δεν μπορεί να εγγραφεί για άσκηση στο Δικηγορικό Σύλλογο και να ασκήσει το επάγγελμα του δικηγόρου αφετέρου είναι υποχρεωμένη να ζητήσει άδεια παραμονής στη χώρα που βρίσκεται το σπίτι της, η οικογένειά της, οι φίλοι της, οι συμφοιτητές της. Δεν μπορεί να πάρει ιθαγένεια στη χώρα που έχει ζήσει τα δύο τρίτα της ζωής της. Δεν είναι φοβερή αδικία;».

Η έμφαση του κειμένου και το χρώμα προστέθηκε από εμένα για να φωτίσει την σαφήνεια στον λόγο του προφέσορα. Υπάρχει κάτι δυσνόητο; Ο κ. Καθηγητής γράφει ότι η Ε.Κ. δεν μπορεί να λάβει ιθαγένεια στη χώρα που έζησε τα δύο τρίτα της ζωής της και γι’αυτό ευθύνονται οι κακοί δικαστές. 

Σωστά; 
Σωστά, αν ολοκληρωνόταν το κείμενό του εδώ. 

Έλα όμως που συνεχίζεται...

«Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων (το 80,4% σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση) συμφωνεί να χορηγείται ιθαγένεια στα παιδιά μεταναστών που γεννιούνται και μεγαλώνουν στην Ελλάδα. Η προτεινόμενη ρύθμιση, όμως, δυστυχώς δεν θέτει τέλος στην αδικία. Θέτει ως προϋπόθεση για την απόκτηση ιθαγένειας επιτυχή ολοκλήρωση εννέα τουλάχιστον τάξεων σχολείου ή επιτυχή ολοκλήρωση έξι τάξεων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή απολυτήριο λυκείου και ολοκλήρωση σπουδών σε σχολή ελληνικών πανεπιστημίων ή ΤΕΙ.  Όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις μπορούν να καταθέσουν αίτηση στα 16 τους για να αποκτήσουν την ιθαγένεια στα 18 τους».

Τι, μπερδευτήκατε; Διότι διαβάζετε ότι σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ (την πλέον λανθασμένη νομικά και αυθαίρετη δικαστική απόφαση της μεταπολίτευσης, για να μην ξεχνιόμαστε...) όποιος έχει ολοκληρώσει εννιά τάξεις σχολείου ή έξι τάξεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να αποκτήσει ιθαγένεια. Να κι ένα γράφημα.



Η Ε.Κ. φοιτά από 8 χρονών άρα καλύπτει όχι μόνο το ένα αλλά και τα δύο κριτήρια. Και με δεδομένο ότι ολοκληρώνει τις σπουδές οσονούπω, θα καλύπτει ακόμη και το τρίτο! Οπότε γιατί γράφει ο προσεκτικός Καθηγητής, μόλις στην προηγούμενη παράγραφο ότι το φουκαριάρικο το κορίτσι «Δεν μπορεί να πάρει ιθαγένεια στη χώρα που έχει ζήσει τα δύο τρίτα της ζωής της»; Τι δεν καταλαβαίνω, εγώ ο αμόρφωτος, από αυτά που γράφει ο εκλεκτός maître;

Μάλλον δεν καταλαβαίνω το αφαιρετικό της σκέψης του βασικού στελέχους του Ποταμιού που θα σαρώσει τη χώρα. Διότι ο εκλεκτός maître, στην αμέσως επόμενη παράγραφο γράφει:

«Οι προϋποθέσεις αυτές καλύπτουν την περίπτωση της Ε.Κ. αλλά όχι του αδερφού της. Δεν καλύπτουν όλα τα παιδιά που γεννιούνται και μεγαλώνουν στην Ελλάδα, τα οποία θα πρέπει να περιμένουν την ενηλικίωση τους για να πάρουν την ιθαγένεια. Μέχρι τότε, δεν θα είναι πολίτες καμιάς χώρας».

Μετά την ανάγνωση του επιχρωματισμένου εδαφίου, περαιώνω τις επισημάνσεις μου με παρόμοιο τρόπο, όπως εκείνου της εισαγωγής.

Δεν επιθυμώ να σχολιάσω τον κ. Τσακυράκη – χαμένες θα πάνε οι λέξεις.

Όπως και η ψήφος στο αλλοπρόσαλλο παρεάκι του Αρχιπόταμου.


Υ.Γ. Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών περιγράφονται ένα σωρό περιπτώσεις επιτυχούς απόκτησης ιθαγένειας. Μάλλον οι ποταμίσιοι αναπαράγουν την φύση τους και θεωρούν ότι μπορούν να ξεβράσουν ό,τι κατεβάζουν. 



Σταύρος Τσακυράκης, 20.11.2014:




 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη